Pengaruh Budaya Organisasi dan Motivasi terhadap Mutu Kinerja Penyaluran BPNT Kota Bekasi
DOI:
https://doi.org/10.31599/mnpwm295Keywords:
BPNT, Motivation, Organizational Culture, Quality PerformanceAbstract
The purpose of the research on the influence of organizational culture and motivation on the performance quality of the Bekasi City Non-Cash Food Assistance (BPNT) distribution is to find out how much influence the organizational culture and motivation variables have on the quality of performance, using quantitative methods, statistical data testing is carried out after obtaining primary and secondary data. secondary from respondents consisting of employees of the Social Service and Beneficiary Families (KPM) by conducting interviews, field observations (field research) with the method of distributing questionnaires directly as many as 40 respondents, while the results of this study indicate that the organizational culture variable is positive and the motivational variable is positive. low negative, so it can be concluded that organizational culture and motivation variables have a significant positive influence on the quality of the distribution performance of BPNT Bekasi City.
Downloads
References
Agung Srihadi, Afifuddin, H. (2021). Implemetasi keijakan peraturan mentri sosial nomor 20 tahun 2019 tentang penyaluran bantuan pangan non tunai dalam upaya meningkatkan kesejahteraan masyarakat miskin (studi kasus di Desa Wetan Kecamatan Maron Kabupaten probolinggi). Jurnal Inovasi Penelitian, 2(5).
Akay, R., Kaawoan, J. E., & Pangemanan, F. N. (2021). Jurnal Governance. Disiplin Pegawai Dalam Meningkatkan Kualitas Pelayanan Publik Di Kantor Kecamatan Tikala, 1(1), 1–8.
Darajat, A. H., & Ekasari, S. (2021). Efektivitas Implementasi Program Keluarga Harapan (PKH) Dalam Upaya Penanggulangan Kemiskinan (Studi Pada Dinas Sosial Kabupaten Blitar). Translitera, 47(4), 124–134. https://doi.org/10.31857/s013116462104007x
Fadly, R., Wardhana, A. K., Utomo, K. P., Lestiowati, R., & Kamal, F. (2022). Kualitas Dan Motivasi Berdampak Pada Produktivitas Bansos Pasca Era COVID-19. 12(1).
Junaidi, M. S., Setiawan, B. M., & Prastiwi, W. D. (2017). The Satisfaction Comparison Of Bantuan Pangan Non Tunai Recipients And Rastra Recipients In Cakung District, East Jakarta. Jurnal Ilmiah Econosains, 15(2), 273–288.
Khairunisa Nur Baiti, Djumali, E. K. (2020). Edunomika – Vol. 04, No. 01 (Februari 2020). Edunomika, 04(01), 69–87.
Kurniawan, A., Utomo, K. P., & Emita, I. (2018). Penerapan Motivasi Kerja Sebagai Ciri Kualitas Pegawai Untuk Mendorong Kepuasan Masyarakat Pada Kantor Pelayanan Kecamatan Bekasi Utara. Jurnal Administrasi Dan Kesekretarisan, 3(September), 95–105.
Manik, S., & Syafrina, N. (2018). Faktor-faktor yang mempengaruhi produktivitas kerja karyawan pada bank danamon simpan pinjam. Jurnal Kajian Ekonomi Islam (Maqdis), 3(1), 49–60.
Risnandar, & Broto, A. W. (2018). Implementasi Program Bantuan Sosial Non Tunai Di Indonesia. Sosio Konsepsia, 7(03), 146–161. https://doi.org/10.33007/ska.v7i3.1422
Suhardoyo, Utomo, K. P. (2017). Strategi Dan Kinerja Perusahaan Dalam Orientasi Pasar dan Lingkungan Kerja. Perspektif, XV(2), 107–112.
Utomo, K. P. (2014). Peran Transparansi , Pengetahuan Dan Kebijakan Apbd Pada Satuan Kerja Perangkat Daerah ( SKPD ) Kota Bekasi. 1, 13–19.
Utomo, K. P., & Syarif, F. (2017). Keefektifan Motivasi Dan Kualitas Pegawai Terhadap Kepuasan Masyarakat Pada Kantor Kecamatan Bekasi Barat. 5(1), 1–8.
Wiwit, Sulistyaningsih, T., & Kamil, M. (2020). Monitoring dan evaluasi kebijakan program bantuan pangan Non Tunai (BPTN) dalam penanggulangan kemiskinan Di Kota Batu. Government: Journal Ilmu Pemerintahan, 13(1), 1–12.